fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Bieganie Co mi w duszy gra? dieta Dziel się doświadczeniem! Nowe wyzwania i treningi Poranny trening w domu Przed i po treningu przemyślenia Rower sport Sporty walki State flow suplementy diety witaminy zdrowie

Sportowcu idzie zima – układ odpornościowy gotowy na dodatkowe obciążenia? Pamiętaj o witaminach i minerałach nawet na regatach! Żeglarzu #suplementacja #suplementydiety

Czas czytania: 5 minuty
Czas zimowy się zbliża wielkimi krokami: Pierwszy dzień zimy 201922 grudnia (niedziela)

Jako sportowcy jesteśmy już na niego gotowi? Nie wątpię w tych, którzy pracowali na to cały rok systematycznie trenując… Wchodząc w chłodnie dni również treningowo i podczas treningu. Jednak sam, odczułem nagły zryw wiatru na przełomie września i października! – Z pewnością też go dotkliwie i wyraźnie odczuliście na swoich organach. 🙂 Ja dość mocno w tym okresie obciążyłem swoje zatoki i pęcherz ostrymi jazdami na rowerze i długimi przebieżko-marszami. Opisywałem sposoby reagowania na problemy z zatokami we wcześniejszych artykułach – tutaj.

Trawi nas zimno więc zróbmy coś z tym!

Starzy rowerowi wyjadacze znają swoje sposoby na odpowiedni poziom odporności w tym czasie. Często z nimi rozmawiam, przepracowali swoje i ustanowili odpowiedni poziom, który podtrzymują całorocznymi przejażdżkami na swoich rowerach. Ja trenuję wielogatunkowy sport, a więc zajmuję się kilkoma zakresami treningowymi i kilkoma dyscyplinami. Outdoor i indoor miesza zakres odporności i jak to w życiu stawia ten probierz w zmiennej geometrii. 🙂 Staram zabiegać się o dobrą dyspozycję fizyczną, za która idzie w parze odpowiednio “wystymulowany” układ odpornościowy. Sauna i różnego rodzaju zabiegi dookoła, które potrafią podnieść odporność również biorą czynny udział w budowie poziomu odporności.

Mój przyjaciel tytanowa odporność czynnik sprawczy: regaty – zawód, pasja: żeglarz!

Nigdy nie ogarniałem tego zapału w tej dyscyplinie sportowej. Jednak obserwując jego zmagania i przygotowania z boku mam do czynienia z czymś… Odmiennym, mocno odbiegającym od tego co robię ja. Właściwie przygotowanie kondycyjne jest w podobnym zakresie jak w każdym sporcie. Nie wchodzę w szczegóły, gdyż nie jestem pasjonatem i nie chciałbym poruszyć właśnie pasjonatów swoim amatorstwem. Wiele wskazywać może na to że mój charakter sportowca doprowadzi mnie kiedyś do realizacji jakiegoś wyzwania w tej dziedzinie… Ale to odłóżmy na inny materiał. Teraz chwilę “wysuplementujmy” temat odporności, a więc “FARWATER odporności”!

Ten obrazek nie zwiastuję srogiej ZIMY!
Wymieńmy sprawdzone metody stymulowania odporności i sposoby witaminowe!

KILWATER odporności to niewątpliwie wysiłek fizyczny. Jednak rozsądny krok to rozsądny dobór i optymalizacja zakresu obciążenia organizmu. Nieustanne przeciążanie organizmu i zła dieta w towarzystwie STRESU prowadzi najczęściej do fiaska w postaci rozchwianej flory bakteryjnej w jelitach. Skupmy swoją uwagę jednak na możliwościach:

  • Sauna
  • Suplementy diety – Witaminy i minerały!
  • Odpowiednia dieta
  • Ruch i eksponowanie się na otaczające nas warunki atmosferyczne
  • Unikanie stresu?
  • Traktowanie życia w wysokim probierzu FUNU!
  • Zadowolenie i akceptacja!
  • Wszystko co dobre…!

A teraz do meritum, do KEJA tematycznego o rozsądnej suplementacji i odporności organizmu. W tych “regatach” wezmą z nami udział znani i lubiani – czyli sklepy internetowe, które posiadają w swojej ofercie doskonałe, naturalne produkty… Produkty jako suplementy diety, które pomogą nam w sytuacjach kryzysowych oraz w momencie pielęgnacji i działaniach osłaniających, profilaktycznych! www.mozarmi.pl oraz www.naturalny-wybor.pl to sklepy internetowe, które swoim doświadczeniem zdobywają coraz więcej zadowolonych klientów. W momencie profilaktyki oczywistym jest działanie na podstawowych witaminach jakimi są: D3, K2mk7, Witamina C, Selen, Cynk i B-kompleks. Są również inne “stymulanty” naszej odporności jakimi są niewątpliwie: MUMIO, ekstrakt z mrówki, surowe jajka, kurkuma, cynamon, imbir, chlorella, pyłek sosny “MANSON”.

Profilaktyka wywodzi się z pragmatyzmy – ja lubię się tym kierować!

Systematyka i działania zapobiegawcze są zjawiskiem myślenia z wyprzedzeniem. To nie zawsze skuteczny system, gdyż warunkuję dużą uwagę w tym zakresie. Działaniami tego typu może być cykliczna procedura uczęszczania na saunę. Dodatkowo i okresowo można wybierać niszowe suplementy diety, których nie “podbiera” się na co dzień. – Tutaj będzie trzeba z otwartym umysłem zaopatrzenie się w informacje spoczywające w internecie. Pamiętajcie również o zwykłych rzeczach takich jak zakup w odpowiednim czasie przesilenia należytej odzieży do pory roku! Ja już zainwestowałem w odpowiednią czapkę zimową KAMA GORE-TEX z membraną. – A niech zatoki czują się chronione w momencie kiedy mój mózg zajęty jest i przeciążony pracą umysłową! – Tworzeniem koncepcji pisemnych pod artykuł specjalnie dla Was! 🙂 Odzież termoaktywna również przybiera status priorytetowy, gdy zaczyna niezmiernie przewiewać naszą codziennie lekką dzianinę…

Podsumowując bez stresu – dacie radę sobie sami, podrzućcie również swoje sposoby na zdrowie!

Jestem przekonany że macie podobne doświadczenie lub nawet większe. Dbajmy wspólnie o swoje potrzeby i twórzmy swoją własną osadę sportową, która pozwoli wspierać się nam w każdej chwili. Tracimy czas na przepychanki w sporcie i poza nim. Czasem wystarczy współpracować i pomagać sobie na każdym kroku. W takich chwilach nie tylko łatwiej jest tym, którym pomagamy… Okazuję się że najwięcej korzystamy sami w postaci radości, która wypełnia nas od środka i pozwala emanować do kolejnych sportowców i “cywilów” na ulicy. Sport jest cudotwórczy, podaje nam potrzebną endorfinę, jednak wszystko to opiera się w zakresach umiaru i rozsądku. Idźmy nurtem #STATEFLOW treningowego, aby czuć się dobrze i mieć odpowiednią dyspozycję.

Inne artykuły z tego cyklu poniżej oraz linki do sklepów i ich kategorii:

 

 

 

 

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe