fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

szybsza regeneracja mięśni za pomocą automasażu, rolowania swojego ciała. Usuwanie spoltów i mikrourazów. Szybsza pełna dyspozycja treningowa przemyslenianieznanegosportowca
automasaż bjj Co mi w duszy gra? dystrybutorstwo Dziel się doświadczeniem! Dziel się swoim doświadczeniem! Elitarny wpis mobility Nowe wyzwania i treningi Poranny trening w domu Przed i po treningu przemyślenia Rolowanie sport Sporty walki Testy i recenzje

#ROLLER. Uważaj jak się rollujesz – Tego czynnika unikaj szczególnie, aby bezpiecznie i poprawnie wykonywać automasaż w domu! Śliskie ubranie.

Czas czytania: 5 minuty
Z cyklu szybkie porady.

#Roller staje się coraz to modniejszym atrybutem ćwiczących sportowców i w domu jak i poza nim… Czyli w klubie lub na siłowni. Z cyklu szybka rada – pamiętajcie używać rollera w bezpieczny sposób. Każda struktura rollera w połączeniu z różnym ubiorem do ćwiczeń powoduje rozbieżność tarcia i naszej pracy. Dzięki takim przeróżnym i wielowątkowym czynnikom oraz połączeniom korzystamy z różnego argumentu tarcia.

Najlepiej byłoby stosować jeden strój…

To byłoby idealne rozwiązanie, dla przyzwyczajenia naszego umysłu do stałych odruchów. Jednak z drugiej strony stanowiłoby to monotonny i oklepany styl ćwiczenia. Co również niekorzystnie wpływa na nasz umysł i organizm. Bo nie poddajemy go zmianom, które tak lubimy lub wręcz pożądamy. W pewnym sensie stałej niezmiennej stajemy się perfekcjonistami, ale maksymalistą i wirtuozem również możemy się  stać dzięki ciągłym zmianom w określonym probierzu!

Sednem wpisu staję się aluzja do nieużywania “śliskiego” ubrania. Czym jest tajemnicza śliska struktura? Ortalion i około materiałowe podobizny stanowią niezbyt rozsądne połączenie z rollerem podczas automasażu. Dodatkowo pamiętajmy że rolki do automasażu“zbudowane” są z różnego tworzywa, materiałów. Unikałbym koncepcji łączenia dwóch śliskich materiałów, gdyż zamiast dokładnie się masować, prowadząc wałek skrupulatnie centymetr po centymetrze naszego ciała to prześlizgujemy się przez większe odcinki i stajemy się przez to niedokładni! Co może stanowić również faktor “kontuzjogenny“. Czasem nawet obsuwając się lub całkowicie ześlizgując z rolki, co grozić może dość rychłym, niespodziewanym upadkiem. Jeśli posiadamy dobry materac lub mate do ćwiczeń to pół biedy, a problem nie jest tak dobitnie bolesny. :)??

Mój odkryty, tajemniczy domowy sposób, sprawdźcie go sami!

Połączenie #rollera i odpowiedniego ubioru to nie lada wyzwanie! Ja znalazłem komfortowy półśrodek lub całkowite rozwiązanie na nasze bolączki z podwijaniem się obrania i “wkręcaniem” w #roller… Podczas naszego ukochanego automasażu. Zwykły LONGSLEVE + koszulka ze śliskiego materiału to zadziwiający jednak skuteczny sposób. Przy piłce LACROSSE, mamy do czynienia ze zwiększonym potencjałem zawijania się ubrania i stopowaniem w treningu. To sprawia że tracimy całkowitą przyjemność przy wielokrotnych powtórzeniach.  Dopełnieniem do optymalnego i przyjemnego rolowania o dziwo stają się krótkie spodenki do – MUAY THAITak, dokładnie i nie mylicie się! To fenomenalne odkrycie pozwoli Wam uprzyjemnić fazę automasażu nóg i pośladków. Po prostu i od co! Empiryzm czyni cuda, dlatego dziele się z Wami swoim doświadczeniem i mam nadzieje że się totalnie przyda oraz że Wy podpowiecie swoje metody i rozwiązania. Podsumowując:

  • LONGSLEVE + koszulka ze śliskiego materiału (może jakaś piłkarska) – nie umiem wyrazić w słowach dlaczego to działa. Myślę jednak że zmienia odpowiednio tarcie i prześlizg: uniemożliwiając “wkręcanie” się ubrania.
  • Totalnie krótkie spodenki – U mnie sprawdziły się te od MUAY THAI. Od, co!
Co ja preferuje, co stosuje, czego nie unikam! 🙂

Idealnie przylegający RUSHGUARD oraz legginsy to moje ulubione panaceum na udane rolowanie. To złoty środek, który potrafi zoptymalizować każdy zakres bez zbędnych prześlizgów i poślizgów. Byle był stworzony z mało śliskiego materiału. Kiedyś nabyłem w 4F wspaniałą termoaktywną koszulkę, która sprawdza się dla mnie najlepiej, jest świetna, FENOMENALNA! Totalna kontrola podczas rolowania determinuję do większej chęci i spokojniejszego wykonywania zakresów danego ćwiczenia. Zwłaszcza duże “elementy” na plecach stanowią duże wyzwanie przy utrzymaniu równowagi i dokładności rolowania punkt po punkcie. Uwierz mi czytelniku, na żywo wygląda znacznie korzystniej!

*No jasne, że wiem, iż to nieładne zdjęcie poglądowe, ale cóż! Czego się nie robi w ferworze poszukiwań dla czytelnika:

4F – bielizna termoaktywna, to sprawia że rolowanie jest dla mnie przyjemniejsze bo staje się precyzyjne!
Cel treningu na rolerze – jest dobre dobranie materiałów!

Celem jest dokładne rozmasowanie bolących miejsc. Dlatego właśnie niepożądanym wynikiem będzie “ślizganie” się na rolce za sprawą źle dobranego stroju do/i tworzywa z którego zrobiony jest wałek do automasażu, te dwa czynniki muszą współgrać odpowiednim tarciem. :). Rollery mają przeróżne faktury i materiały. Przeważnie mamy do czynienia z  pianką EVAJak natarczywie wspominam również luźne ubranie jest totalnie nieakceptowalne, ponieważ zwyczajnie Was wykończy! – Będzie się “wrolowywać“pod roller i utrudniać Wam po prostu ćwiczenia. Poza tym podrzucam Wam rodzaje rollerów poniżej, ja korzystam z trzech różnych: z wypustkami i bez. Nazywam je agresywnymi formami do rozbijania “mięsa” i nadającymi się dla każdego i do niemalże wszystkiego! ??

  • Wałki krótkie oraz długie,
  • Wałki gładkie i z wypustkami,
  • Rollery w kształcie i formie TUBY.
Więcej na temat rodzajów rollerów oraz dokładne rozpisanie moich narzędzi pracy tutaj:

 

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe