fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Automasaż pleców, jak zrobić to skutecznie? Różne partie i koncepcje na rolowanie całego ciała. Trening poranny na czczo
automasaż Bieganie Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! mobility Nowe wyzwania i treningi Poranny trening w domu Przed i po treningu przemyślenia sport State flow zdrowie

Raptowna, niespodziewana i bezlitosna kontuzja – może zakłócić rytm sportowca? Długa czy krótka – ma to jakieś znaczenie?

Czas czytania: 5 minuty
Znaczenie ma czy nowa czy stara.

Jeżeli poniesiemy “porażkę” zwaną kontuzją ze swojej i wyłącznie nieuwagi bądź w konsekwencji zdarzeń losowych jesteśmy czyści w interpretacji od czego to powstało. Jednak jeśli w grę wchodzi zamierzchła sprawa, odnawiająca się “nagle” lub po cichu i systematycznie, gdy ewoluujemy w sporcie… Wprowadzając nowe czynniki i aspekty w rozwoju fizycznym stosując inne rozwiązania niż dotychczas. Dodajemy do swoich planów treningowych i przyzwyczajeń – sprawdzonych metod coś co ma ubarwić koloryt sportowca. Okazuje się jednak, że bo kilku wdrożeniach narasta, wznawia się stara przypadłość… Stara znajomość ze znaną dolegliwością, co teraz?

To już nie jest takie czyste i precyzyjne pole do interpretacji.

Rozpoczyna się zabawa w analizy i sondowanie. W kwestionowanie i rozmyślanie… Nad czym dokładnie? Nad czynnikiem dodanym w ostatnim czasie, który mógł zaważyć… Przelać czarę i uwydatnić stare sprawy związane z jakimś urazem. Czy to chwilowe nadwyrężenie? Źle i pochopnie wykonywana nowa czynność sportowa zwana aktywnością? Chwilę nam zajmie nim dostosujemy swoje ciało do nowego wysiłku i nowych zakresów?

Tak, najlepiej zarządzić odwieczne panaceum sportowca… – PRZERWA, ODPOCZYNEK, RELAKS

Nic, nas nie uratuje tak jak doskonała i to w dodatku w tempo zagrana… Przerwa, a może i kilkudniowy odpoczynek. Niczym piłka zagrana na “pamięć” w trakcie najważniejszego momentu w meczu… Po której to zagrywce pada ten decydujący strzał. Tak, my sportowi koneserzy musimy wiedzieć kiedy oddać pole treningowe na rzecz miejsca wypoczynkowi. Taka decyzja może nas jedynie uratować od pogłębiających się konsekwencji, które przełożyć się mogą na dłuższy stan “rewitalizacji i rekonwlestacji. Jak każdy sportowiec doskonale wie, przerwa w sporcie jest mu nie w smak, szczególnie ukochanym i tym pasjonującym. Niekiedy, jest również tak że sport jest dla nas sposobem na odreagowanie, z pewnością nie tylko dla mnie!

Sposób na kontuzję – czas.

Każdy ma swój sposób, każdy ma też swój wybór. Wybieramy każdego dnia to co dla nas słuszne i zbawienne. Często, jednak niezbędnym jest dla nas kontynuowanie wysiłku mimo bólu. Kiedyś też tak prosperowałem, wybierając zmniejszoną dawkę ruchu. To wszystko jednak jest uwarunkowane od bieżącego położenia emocjonalnego i… Naszych chwilowych potrzeb. Jako sportowcy jesteśmy tu po to, aby mierzyć się przede wszystkim z samym sobą… Ciałem i umysłem. Ja wdrażam w.w czas, czas przerwy, który przeistoczyć ma moje predyspozycje i przyzwyczajenia. A jeśli tak się nie stanie, pozostanie mi odpuścić poranne bieganie, na rzecz całej reszty niewyobrażalnie ciekawych dyscyplin sportowych! I oczywiście ich ukrytych i budujących emocji, możliwości i doświadczeń.

Doświadczenia z porannego biegania. Podsumowanie subject injury!

Daje sobie czas, przeczekam ten moment i spróbuje ponownie. Poranne bieganie jest niebywale wskrzeszające. Fenomenalnie pobudza całe ciało i umysł. Jednak moje truchtanie to kwestia rozgrzewki przed treningiem w domu. Dla mnie to poranne przebieżki, które zajmują 10/15 min są czymś wyjątkowym. Od dziś intensyfikuje rozgrzanie nóg przed każdym przemarszem/wybiegiem. Jak zamierzam tego dokonać? – To proste, przed każdym wyjściem wystymuluję odpowiednio wszystkie mięśnie nóg za sprawą automasażu rollerem i LACROSSEM. Przygotuje mięśnie w ten sposób do obciążającego jakby nie było krótkiego biegu porannego. To wszystko działa na stawy, szczególnie przy korzystaniu z tego przepięknego rozwiązania sportowego na osiedlowych ścieżkach. A przede wszystkim, kiedy już kiedyś miało się dość poważną kontuzję kolana.

Automasaż pleców, jak zrobić to skutecznie? Różne partie i koncepcje na rolowanie całego ciała. Trening poranny na czczo
Wystarczająco “agresywna” koncepcją? 🙂
Próbujemy się z czasem i bierzemy na wstrzymanie.

Wybieram grę na czas, to zawsze skutkowało. Wybieram przeczekanie i chwilowy brak obciążania kolana i jego więzadeł. Zastosuję agresywny roller i intensywny automasaż. Który już dziś pomógł i dał mi nakreślić sytuacje, a raczej ku temu niewątpliwą potrzebę. Agresywny roller i duży dyskomfort na mięśniu czworogłowym i dwugłowym dały informację tylko o tym że pojawiły się… Przeciążenia i mikrourazy, którymi warto się zainteresować.

Na zdjęciu widoczny roller THORN+fit spine. Dość agresywna koncepcja z kolcami dla wytrwałych zawodników automasażu
Bezpośrednie działanie na źródło, tak też robicie?
Kontuzja to nie problem! – To stan umysłu!

Kontuzja to wynik naszego działania lub po prostu przypadek i okoliczności towarzyszące i czynniki zewnętrzne. Jednak, jakby się zastanowić głębiej, w większości to my sportowcy doprowadzamy nasz organizm do granicy wysiłku… Za czym idzie batalion kontuzji. Rozwiązaniem jest spokojny umysł i uwaga oraz odpowiedni moment na wyciszenie i wygaszenie naszych sportowych wojaży. Odpowiednia przerwa i po “chwili” wracamy do gry. Tak trzeba działać, z rozsądkiem i uwagą. Nasz organizm, to nadzwyczajny twór, poradzi sobie z wieloma opresjami jeśli my w porę odpowiednio zareagujemy i dostosujemy poziom wysiłku. Dlatego bawmy się sportem i traktujmy jego zbawienne czynniki równie z rozsądkiem. Odkrywajmy nowe i sprawdzajmy jak działa to w naszym cyklu treningowym, z naszym organizmem. Podstawą jest trenować w swoim tempie w myśl STATE FLOW.

W poszukiwaniu gotowej recepty…

Nie ma takiej opcji! A nie czekajcie jest, znalazłem! To nasze podejście i stan umysłu może spowodować odpowiednie podejście do treningu.

Pomocne odlinki i ciekawe artykuły? – Nic prostszego…

 

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe