fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Kolarstwo górskie, porównanie dwóch rowerów hardtrail, które interesują swoim osprzętem i ceną. Bh expert 5.2 oraz Trek procaliber 6
biznes Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! Koncepcja rower - trening MTB przemyślenia Rower sport Testy i recenzje

Porównanie i test dwóch rowerów hardtail – BH EXPERT 5.2 vs Trek Procaliber 6 | #2 | Jaki rower kupić?

Czas czytania: 6 minuty
Ready, set, go!

Ok,

przejdźmy do krótkiego podsumowania i wstępu nr 2 jednocześnie. O czym w ogóle będziemy mogli tutaj przeczytać i na czym oprę swoje koncepcje. Dodam w tym wejściu już krótkie, jakże ważne informacje porównujące oba sprzęty.

Jaki okres?

A więc majówka… Czas na przelot większych kilometrów, dwa rowery, dwa HARDTAIL’ebrzmi zachęcająco?

Upłynie mnóstwo czasu, nim przygotuję dla Was pełen obraz i koloryt moich przemyśleń i doświadczeń dotyczących eksploatowania BH i TREKA.

Szybki rzut oka na różnice cenową…

BH EXPERT 5.2 – Rodowity Hiszpan, gorąca krew, oby nie rozpalona głowa.

Trek Procaliber 6 – zrównoważony, zimny, a może opanowany Amerykanin?

Cena rynkowa/katalogowa obu egzemplarzy:

BH – 5 299,00 zł

TREK – 6 999,00 zł

Jakże interesująca specyfikacja producenta:

BH EXPERT 5.2link do specyfikacji

TREK Procaliber 6link do specyfikacji

Zestawienie kolorów:

Hiszpański rumak – szaro,srebrny bądź jak kto woli odcienie stali. Z akcentami dość rzucającymi się w oczy koloru czerwonego.

Prezentacja roweru bh expert 5.2, jak wyglada, jakie ma kolory.
Dobrze go opisałem? Czy dalej mężczyzna jest daltonistą? Prosto ze strony producenta tutaj przyjechał.

Amerykańskich “Dyliżans” (przepraszam jeśli kogoś uraziłem za określenie) – Matte Metallic Gunmetal: czyli po prostu świetny odcień koloru szarego matu. Totalnie robi robotę! Jest zaskakujący i zwraca na siebie dużą uwagę. Jeśli ktoś nie lubi zbyt dużej intensywności w spoglądaniu na siebie – sumiennie odradzam. Testowałem również czerwony, również sprowadza na siebie spojrzenia… 🙂

Kolor i zestawienie TREKA procaliber 6, wydaje mi się że wydawać się może że na żywo wygląda lepiej, i tak też właśnie jest
TREK i jego górzysty teren, mogą nie oddać w pełni reali jego barw. U mnie w garażu wygląda jeszcze bardziej zjawiskowo… Da się?
Konfiguracja osprzętu:

Bardzo zbliżona, wyżej macie link do specyfikacji. Bh ma “niby” słabszy zestaw hamulcowy. Jednakże na początku w fazach dotarcia łatwiej było go ustawić na stójkach. STUNT na niedotartym sprzęcie był łatwiejszy ze strony BH. Hamulec tylny również na świeżych hamulcach reagował lepiej co do kwestii stałej blokady koła bez przepuszczania. Od początku dawał możliwość całkowitej blokady koła i wprowadzenia roweru w poślizg. Co oczywiście ułatwia pokonywanie w efektywny sposób niektórych zakrętów. To kolejny aspekt, który wiąże się przy wyborze roweru, jakże ważny, prawda?

W tej chwili, na korzyść dużo większej ilości km przejechanych na Procaliber 6 hamulce wyprzedziły o pól klasy MT201 z BH. Wspomnę że w TREKU zapięte są MT400-setki.

Trekowe hamulce sprawiały mi długo zawód względem mojego oczekiwania. Zwyczajnie potrzebowały czasu, więcej czasu… Ponieważ teraz robią naprawdę solidną robotę. A piszę to z uwagi na obserwacje ich kooperacje w URBAN STUNT, bo w takich warunkach najwięcej mam do czynienia z ich eksploatacja.

Specyfika i uwarunkowanie terenu w testach:

Głównie poruszam się po osiedlowym utwardzonym terenie szukając skrupulatnie możliwości do skoczenia, przeskoczenia, zjazdu i wjazdu po schodach. Szukam równie skrzętnie terenów, które pozwolą mi zweryfikować i ocenić napęd podczas podjazdów. Już najechałem w tej materii trochę kilometrów, oba rowery w tych kwestiach są bezwzględne! NX sram, który w nich drzemie po instalacji na linii produkcyjnej robi niesamowitą robotę. Bieg podjazdowy jest fenomenalny, fenomenalny bo dba o nieprzeciążanie mięśni głębokich niepotrzebnym w dodatku złym napinaniem się w trakcie podjazdów. Siłowe rozwiązania jak widać nie zawsze popłacają. A sprzęt i jego konfiguracja to prowokacja do częstszych przyjemności jakie można czerpać z podjazdów, które nie wypruwają z nas dalszej ochoty na konsumowanie wyżyn!

Kaseta i przerzutki:

BH – CASSETE Sram NX Eagle 11/ 50, SHIFT LEVERS Sram NX Eagle 12sp

TREK – SRAM XG-1230 Eagle, 11-50, 12-rzędowa, SRAM NX Eagle, 12-biegowa

Tożsamy napęd, specjalnie ułożyłem to dokładnie ze specyfikacji producentów, aby wyrazić odmienność w identyczności.

Waga:

Ważyłem je na niedokładnym wisielcu i wskazywało niższą wartość dla BH. To dla Was doprecyzuję w kolejnym wpisie X, gdy zrobię w nich serwis po przelocie 300km. Ciężko w warunkach miejskich/osiedlowych zrobić takie wartości x2. Ale damy radę!

Wpis niepotrzebnie się rozrasta, trzeba go dzielić. Zatem na podsumowanie wspomnę o aspekcie GEOMETRII, który poruszę w kolejnych wpisach z pewnością.

Od początku, od pierwszego kilometra, od pierwszej chwili dałem BH duży kredyt zaufania pod względem swojego bezpieczeństwa. O czym tutaj piszę? O pokonywaniu pewnych odległości w locie… BH, być może ze względu na swoją krótsza geometrie dawał mi większe poczucie kontroli w locie. Oddanie pierwszego skoku przez schody przyszło mi w trakcie spontanicznej jazdy bez zbędnego traktowania o tym jakże trudnym i niebezpiecznym stylu wykorzystania roweru. Piszę o tym, bo nie każdy ma styczność ze skakaniem od młodzieńczych lat. Dlatego jest to groźne i odradzam wykonywać to na nowym rowerze nie poznając go uprzednio.

Reasumując wyżej nadmienioną kwestie. Linia BH wydaję mi się trochę wyższa i mniej agresywna, być może lepiej z nią koresponduję na początku ponieważ przyzwyczajony jestem do rowerów stylu lat i przełomu 90/00? TREK za to ma wyśmienitą sportową geometrie, ja to nazywam linią. Linia pochylenia względem tylnej osi jest bardzo mocno “drapieżna”. Daje nie odparte wrażenie że jedzie się “długą limuzyną” Ale nie bierzcie w ogolę na myśl aspektu luksusu i wygody, bardziej wyobraźcie sobie realną długość tego roweru. Jest zdecydowanie dłuższy niż BH, nie musiałem czytać specyfikacji i wyjmować miarki. Po prostu przyłożyłem przygotowaną wcześniej okleinę do górnych krawędzi ram. Okleinę, którą zabezpieczać będę niebawem dwa pojazdy, aby któryś z nich oddać nieporysowany, jak nowy. Ta… 🙂

Dziś na tyle, bo majówka, bo pogoda, bo czas pozbierać lepsze dane z empiryzmu treningowego MTB. Aby zebrać więcej informacji i móc się z Wami nimi podzielić. Tak w lepszej składni merytorycznej niż to ujęte jest powyżej… Bo majówka… Bo czas goni, a raczej myśl o tym że można pojeździć… 🙂

Czas wyjeżdżać, zobaczmy co pogodynka…

idealna pogoda na wyjazd rowerowy i test BH expert 5.2 i Trek procaliber 6
Wybornie! Byle bezwietrznie!

Nawet, a może tym bardziej w majówke lekkie podziębienie i katar to nie powód na odpuszczenie wycieczki i testu. Szybka stymulacja odporności i gotowe! Witamina C, D3 + k2mk7, szczypta selenu i cynku i… Gotowe, można jechać. Oby pomogło!

A wieczorem ciepła herbata…

 

 

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe