fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Kolarstwo górskie, porównanie dwóch rowerów hardtrail, które interesują swoim osprzętem i ceną. Bh expert 5.2 oraz Trek procaliber 6
Akcesoria rowerowe Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! Koncepcja rower - trening MTB Nowe wyzwania i treningi Rower sport

Porównanie i test dwóch rowerów hardtail – BH EXPERT 5.2 vs Trek Procaliber 6 | #5 | Sztyca rowerowa regulowana, którą wybrać?

Czas czytania: 5 minuty
Temat rzeka.

Jaką sztycę rowerową wybrać? Regulowaną, a może sztycę amortyzowaną? Wspaniała technologia przyśpiesza i podaje nam coraz to lepsze rozwiązania. Mamy ogromny wybór na rynku od producentów różnego rodzaju rozwiązań. Wyróżniającym się jako nowość, totalnie świeżym rozwiązaniem jest sztyca regulowana z kierownicy. Fenomenalne rozwiązanie, które daję nam niezależność już nie musimy…

Bh vs Treksztyca rowerowa, która wygrywa?

Bh expert 5.2 posiada tradycyjną sztycę rowerową, które reguluję za pośrednictwem zwykłej klamki. To takie przyziemne, podstawowe i powszechne rozwiązanie. Rower Treka Procaliber 6, ma w sobie chyba jeszcze większą prostotę w tym zakresie… Pozbawili go tak ważnej dźwigni czasu jaką jest… W/w klamka zaciskowa. W Treku mamy śrubokręt i śrubę, no chyba że nie mamy śrubokręta to nie mamy też regulacji!

I to właśnie jest meritum różnicy panujących w tych dwóch rowerach HARDTAIL. Nie tylko musimy się zatrzymać, aby wyregulować wysokość siodła w zmieniających się warunkach… Do tego wszystkiego musimy przy Treku posiadać śrubokręt i cenny czas. W BH expercie przynajmniej mamy do dyspozycji klips. Klips, który ułatwia zdecydowanie życie i uprzyjemnia nam ową regulacje.

Podsumowując wątek różnic.

Zdecydowanie patrzcie na tę kwestie i ten aspekt. Jest bardzo ważny i w momencie częstych regulacji pomaga nam zachować spokój. Bo w innym wypadku i konieczności używania śrubokręta + duża częstotliwość zmiany wysokości siodełka i zabawy w rozpinanie uprzęży sztycy rowerowej może dać się we znaki. Szczególnie w treningach kolarstwa górskiego, gdzie teren nieustannie się zmienia i przydają się wszak różne wysokości siodełka w różnych momentach trasy rowerowej.

Na zdjęciu widoczne porównanie sztyc rowerowych z ich możliwościa regulacji. bh expert 5.2 i trek procaliber6 przemyslenianieznanegosportowca
Z lewej standardowa klamka regulacyjna, zaś z prawej obręcz, śruba + śrubokręt – nie za dużo? 🙂
W XC i nie tylko…

Podstawowa regulacja bez śrubokręta to podstawa jak napisałem wyżej. To priorytet minimalizmu czynności koniecznych na rowerze. Jeżeli ktoś planuje trenowanie XC, a może już to robi… To szczególnie polecam regulowaną sztycę jeśli posiada się na to budżet.

Każdy rowerzysta zna to uczucie kiedy z terenu…

Wyjeżdżamy na asfalt, aby wrócić do domu. Niekiedy, śpieszymy się bo trening się przedłużył, a w domu żona stygnie po nerwach o spóźnienie. Grzejemy i co? Okazuję się że coś za nisko, coś kolanami po asfalcie… Nie pełen wyprost, nie ta prędkość i siła. Czas na regulację, ale zaraz przecież nie z kierownika to nie ROCKSHOCK, tylko w pit stopie i to w dodatku z kluczem w dłoni… Kojarzycie? 🙂

Ode mnie konkretnie i na temat. Sztyca rowerowa!

Miałem przyjemność jazdy z regulowaną sztycą i jeśli ją w końcu zamontuję u siebie w którymś z rowerów… To będę pilnował jak oka w głowie i dbał jak o żonę! To nie żaden marketingowy wymysł dzisiejszych czasów. To zwyczajne udogodnienie i dodatkowa płaszczyzna pozwalająca manipulować jakością jazdy i osiąganymi wynikami. Manipulacja to kojarzące się pejoratywnie słowo, a to totalny pozytyw!

Kolarstwo górskie w dzisiejszych czasach mocno przyśpieszyło, upgradowało i cieszą nowe i tak potrzebne zmiany choćby takie jak regulowana sztyca siodłowa. Uwierzcie mi, ja jestem totalnie na tak usprawnieniom, które realnie są usprawnieniem… A to co nie wymaga zbędnej uwagi jest szczególną optymalizacją. Dlatego przy wyborze nowego roweru na Waszym miejscu spoglądałbym w tym kierunku. Oczywiście nie za wszelką cenę. Pojeździcie trochę w XC, a potem przejdźcie do weryfikacji najpotrzebniejszych z potrzeb. 🙂 Uważam że regulowana sztyca to dodatek, który warto mieć później… Na początku bez tego się obejdziecie na mur beton! 🙂

Henry Ford też stawiał na optymalizacje…

Przez lata swojej działalności dążył do optymalizacji czasu, kosztów i miejsca pracy. Wychodziło mu to fenomenalnie i jego pracownikom również, którym wpajał namiętnie swoją idee. Książka Henrego Forda pt. “MOJE ŻYCIE I DZIEŁO” to pozycja obowiązkowa. Zacna perspektywa dla wszystkich tych, którzy interesują się starodawną metodyką pracy. Godna uwagi autobiografia o inżynierze i przemysłowcu, który wniósł wiele zmian…

Wszystko idzie w kierunku obniżenia cen…

Jak zawsze z resztą. Co jest nowe to drogie, potem powstają nowe marki lub stare idą w ślady inicjatorów ruchu pozytywnego. Ci ospali ruszają w drogę za nowo odkrytymi ścieżkami przez innowacyjne i odważne marki. Koncepcją goni koncepcję, wdrożenie wdrażane jest za kolejnym wdrożeniem. Myślę że już niebawem będziemy mieli szereg ofertowy sztyc regulowanych na rynku części rowerowych nowych i wtórnych w atrakcyjnych cenach. Promocji również nie zabraknie, ostatni będą pierwszymi… Może nie ma co się tak spieszyć na hura z zakupem?

Sami oceńcie tę kwestie i inne artykuły poniżej:

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe