fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Poranny trening w domu zacznij od automasażu, rolowania całego ciała. Rolowanie kregosłupa i pleców to pomoże Ci w utrzymaniu poprawnej postawy
automasaż Dziel się doświadczeniem! mobility Poranny trening w domu Przed i po treningu Rolowanie sport

Poranny trening w domu – Propozycje ćwiczeń dla każdego.

Czas czytania: 4 minuty
Pewnie zastanawiacie się jaki trening można wykonać w domu?

Odpowiedź jest prosta prawie każdy! Wykorzystać do tego możemy wszelkie dostępne narzędzia domowe jakimi są meble tj. krzesła i łóżka. Ale ja zająłbym się raczej bardziej nakierowanym treningiem porannym niż to podpieranie krzeseł. Uważam że rowerek eliptyczny, magnetyczny to idealna kwestia na rozgrzewkę, a może ktoś ma po prostu bieżnie elektryczną? – Idealnie się składa! Następnie seria brzuchów i rozciągania grzbietu. Wszystkie ćwiczenia z zakresu dynamic stretching i mobility to już dzisiaj podstawa. Wystarczy tylko zerknąć na kilka filmików na YouTuba i odpowiedź oraz zestaw ćwiczeń mamy gotowy w kilka, kilkadziesiąt minut. Dodałbym do każdego zakończenia porannego treningu w dodatku na czczo każdy poznany aspekt rolowania.

Rolowanie swoich mięśni pleców, kręgosłupa, nóg i…

To dzisiaj podstawa, powtarzam to jak mantrę każdemu ćwiczącemu. Poranny trening w domu również, a nawet przede wszystkim powinien być wsparty odpowiednim podejściem automasażu. Rolowanie pleców przygotuję nas, wzmocni nasze plecy i je uelastyczni na początek dnia. Zwłaszcza stanowić będzie zaprawę przy siedzącym trybie pracy. Jesteśmy w dzisiejszych czasach przemęczeni trybem siedzącym przy swoich monitorach. Rozrywkę również konsumujemy na siedząco… Też przed telewizorem lub monitorem… To prowadzi do skurczy mięśni, do ich splotów i co za tym idzie efektów bólu.

Zła pozycja stanowi dzisiaj trzon dolegliwości z kręgosłupem, dlatego właśnie rekomenduje racjonalne korzystanie z roller i “cykliczne” rolowanie swoich pleców i mięśni ciała. Poranny trening to idealny czas na rolowanie kręgosłupa czy innych partii ciała. Propozycji ćwiczeń jest wiele, warto wrócić do moich wcześniejszych wpisów i przekonać się że WARTO! Jednak wytrwałość i zaangażowanie w poznanie nowych umiejętności i propozycji ćwiczeń to podstawa.

Dynamic stretching to coś więcej niż rozciąganie

Dynamic stretching zyskuję coraz to większą liczbę swoich zwolenników, stanowi nie tylko skuteczne rozciąganie, jest również wspaniałą, optymalną i zdrową dawką ruchu. Można bez problemu mocno się zapocić przy wykonywaniu z rana różnego rodzaju zestawów ćwiczeń dla każdego i propozycji, które możemy odnaleźć teraz w źródłach internetu natychmiast!

Do rozciągania w ruchu, dynamiczne rozciągania możemy wybrać również wszelkiego rodzaju gumy i bandy lub nawet TRX’y, którymi pokonamy granice i rozbudujemy szersze zakresy pracy naszych stawów i mięśni. To właśnie gumy pomagają nam skutecznie się rozciągnąć przy wykonywaniu mało inwazyjnych ćwiczeń. Są bardzo pomocne ze względu na zakresy w których tak dobrze działają. Wszelkie rozciągania aktonów i i mobilizacja rotatorów barkowych to właśnie możliwość jaką dają gumy do ćwiczeń. Możemy robić różnego rodzaju przeprowadzenia gumy nad głową od przodu do tyłu. Wszystko w swoim zakresie, a z czasem zauważymy że owe zakresy ruchu zwiększają się jak nasze zadowolenie z osiągniętego efektu.

Podsumowując poranny trening w domu i jego rodzaje ćwiczeń.

Myślę że odrobina ruchu w warunkach domowych względnie rano jest oczekiwaniem naszych organizmów. Doprowadzić to może nas do lepszego samopoczucia i optymalnej pracy mięśni. Wszystko jednak poprzedzone odpowiednią rozgrzewką czy to na rowerku eliptycznym czy na jakimś orbitreku. Nawet zwykłe skakanie na skakance lub przemyślany, niekiedy intensywny treningi dynamic stretching jest idealną formą rozgrzewki!

Zacznijcie od ruchu, nie zaś od sprzętu.

Sprzęt do porannego treningu w domu wybierze się sam, nie wybierajcie go na siłę i na samym początku. Wystarczy kilka dni, tygodni poćwiczyć i sami zauważycie potrzeby i braki w tym zakresie. Pamiętajcie też, to również wspominam jako mantrę! Nie kupujcie od razu mocnych gum, mocnych znaczy z dużym obciążeniem wagowym, dlatego że tylko i wyłącznie się zniechęcicie, a nie dokonacie progresu. Pamiętajcie też o tym że taką gumę możemy złożyć na pół jeśli dokonaliście dużego progresu w krótkim czasie. Taki zabieg pozwoli Wam zoptymalizować koszty i kontynuowanie treningu bez zbędnie dodatkowych kosztów związanych ze zmianą “sprzętu”.

Poprzednie wpisy i treningi:
Potrzebny/pomocny sprzęt, ale nie zaraz konieczny!:
Potrzebne inspiracje i propozycje filmowe z zestawami ćwiczeń – już niedługo będą tutaj nasze produkcje!

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe