fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

poranne_bieganie_poranny_trening_na_czczo_przemyslenianieznanegosportowca_blog_sportowy_sportowyinternetowy_trening_rano_bieganie_dla_biegacza, detoksykacja, limfa
Bieganie Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! mobility Nowe wyzwania i treningi Poranny trening w domu siłownia sport State flow zdrowie

Poranny trening, poranne bieganie alternatywą i ratunkiem na falę upałów?

Czas czytania: 3 minuty
Retrospekcja pogodowa ostatnich dni… 14-06-2019

Upał, duchota, skwar, stojące powietrze, sauna i to w dodatku w samochodzie, tropik lub po prostu żar słoneczny. Tak można w kilku synonimach opisać i zobrazować ostatnie dni pogodowe w naszym kraju. Jest pięknie, jest sposobność na opalanie i przypiekanie się na słońcu. Łapanie tzw. “hebanu” jak to mówiono w latach 90-tych. Temperatura sięga 30 °C i chyba nie w smak będzie jej, aby zelżeć choćby o kilka stopni Celsjusza.

Jak tu znaleźć kompromis treningowy, a raczej…

Sportowcu, jak znaleźć wolną lukę na dokonanie treningu w realnie dogodnych warunkach atmosferycznych. Dusimy się i pocimy siedząc, płyniemy ale nie na basenie, a w pracy na fotelu przed komputerem. W dodatku jeszcze te wszystkie urządzenia elektroniczne, które oddają ciepło… Jak tu w tym całym gorącu otaczających nas zdarzeń wykonać  racjonalny trening i nie dostać zawału? 😀

Pozostaje nam zmienić godziny treningowe i nasze nawyki. Plany treningowe i ich realizacje trzeba odłożyć do tymczasowego “lamusa”. Czas na poranny trening lub wieczorny, tylko to uzależnione jest od obecności słońca. 🙂 Dla bardziej wytrwałych pozostaje kąpiel kilka razy dziennie, co chyba nie jest szczególnie zdrowotne?

Trening rano czy wieczorem?

Ja wybieram trening poranny, choć wieczorny pozbawiający nas nagromadzonych emocji w ciągu dnia w pracy i w domu mógłby być bardzo trafny… Chyba jest, bo wielu go stosuję i sam również ku tej alternatywie się zwracam. Ale w dni upalne, w dni letnie, wakacyjne nie sposób… Dojść do optymalnych godzin treningowych wieczorem, dlaczego? Z mojej perspektywy, z mojego doświadczenia trening w upalny wieczór utrudnia sen, a raczej wejście w tę fazę. Zawsze, gdy odbywałem bardzo intensywny trening wieczorem + kolacja równie późno kończyło się to kilkugodzinnym spoglądaniem w sufit. Towarzyszyło mi również rozpalenie organizmu, uwzględniając zimny prysznic przed położeniem.

To wszystko prawdopodobnie przez ruch oraz podanie organizmowi paliwa w postaci jedzenia. Czyli zwyczajne dorzucenie “węgla” do pieca. Po pierwsze dodatkowe obciążenie z którym organizm musi sobie poradzić, zamiast skupić się na odpoczynku i regeneracji. Musi rozpocząć ogromną pracę poprzez uruchomienie niewyobrażalnie dużej “fabryki” przy procesach trawiennych.

Gospodarka hormonalna ruszyła jak ogromna machina i zatrzyma się w momencie…

Rozdysponowania wszystkiego co zaaplikowaliśmy w formie jedzenia na noc naszemu organizmowi. Jak szybko i od czego uzależnione? Tak długo jak dużo zjedliśmy i jak ciężko. Będzie pracować i tworzyć ciepło naszego organizmu, które skutecznie utrudni nam zaśniecie.

Dlatego właśnie wybieram trening poranny na czczo.

Bo czuje się lekko i pomaga mi to w dotlenieniu organizmu i optymalizacji procesów na cały dzień. Odnoszę wrażenie że dzięki porannej przebieżce i przy tych upałach lekkim treningu rozruchowym już w domu jako dynamic stretching oraz trening na gumach, bendach i TRX’ach ustawiam swój organizm i jego parametry na lepszą wydajność. 🙂

Wam również polecam według zasad STATE FLOW, krótką bądź dłuższą przebieżkę lub rower o poranku i delikatny trening rozruchowy, który zapewni optymalizacje pracy Waszego organizmu. To po prostu się czuję, nie trzeba tego wyjaśniać i podbierać się wynikami jakichś skomplikowanych badań czy testów od Amerykańskich badaczy…

Wasze alternatywy treningowe. Moje linki do innych artykułów.

Bardzo ciekawią mnie Wasze sposoby i koncepcje na treningi w lato, gorące dni… Tak wiem, kwestia klimatyzacji i siłowni. A coś poza tym?

  1. Poranny trening w domu – Propozycje ćwiczeń dla każdego. Czas czytania: 3 minuty
  2. Rolowanie pleców – Jak robić to skutecznie? A może rolowanie kręgosłupa? Czas czytania: 2 minuty
  3. Trening i wypoczynek mają wiele imion, oblicz i wymiarów. To jedno całościowe podejście. ROLLER i automasaż znowu ratują mi skórę? Czas czytania: 4 minuty
  4. Cykl poranny trening na czczo podtrzymany! Wdrożyłem poranne bieganie jak zapowiadałem – efekty? Czas czytania: 2 minuty

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe