fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Przebita opona w rowerze, jak sobie z tym poradzić w szybki i sprawny sposób?
Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! Koncepcja rower - trening MTB Rower sport State flow Trasy rowerowe w Polsce

Kolarstwo górskie/MTB czyli weekendowe 0 PSI – jak to się stało?

Czas czytania: 5 minuty
Początek i wstęp. 🙂

Na początku była piękna pogoda, było również odpowiednio pozytywne nastawienie, była też werwa i wigor jednocześnie! Stworzony był i plan wydarzeń pod nagrania i zmagania… Jednak kolarstwo górskie jest fenomenalnie zaskakujące. Jest niczym nieznany algorytm, gdyż tam właśnie zderzamy się z naturą i jej uwarunkowaniami. Przedsmak był obiecujący, rozgrzewka odpowiednia, nawet pierwsze kilka chwil wskazywało na udaną realizację planu. Choć właściwie zmęczenie po dniu poprzednim ukazało się niespodziewanie. Pomyślałem że to mała wskazówka i ostroga do przerwania. Oczywiście jak zawsze powtarzam wszystko na zasadach STATE FLOW, ale w końcu to dopiero wjeżdżanie organizmu, to początek!

Jak to się stało że się… Przestało na zjeździe z góry.

Po obwitym podjeździe i pokonaniu odcinka specjalnego jakim był teren wyjeżdżony przez JEEPY i motocrossy czyli OFF-ROAD – jednym zdaniem koleiny w koleinach, a dodatkiem uprzyjemniającym, dodającym polotu i wysiłku było błoto. 🙂 Nadszedł czas na zjazd, jak to w kolarstwie górskim brzmi najciekawiej. Kąt nachylenia ok 40 stopni, dodatkowo stok nachylony w do spadku, zatem ciekawie. Jak to na zjazdach i podjazdach, trochę kamieni, trochę żwiru i ciekawym losowym zdarzeniem szkło. 

Po zatopieniu się w błocie “odcinka specjalnego” wypadało skutecznie pozbyć się obciążenia “dohamowując” co jakiś czas z delikatną blokadą koła. Wszystko po to, aby wybrać z bieżnika nadmiar substancji towarzyszącej, która skutecznie obniżała trakcje i przyczepność. Wszystko z umiarem, wszystko wydawało się z “głową”, aż w pół stoku rower górski, a dokładnie jego opona bontrager xr2 team issue i jej dętka odmówiły posłuszeństwa!

Odmówiły współpracy bo zostały zaskoczone!

W głównej mierze zaskoczony zostałem ja. Popełniłem błąd, nie analizując przedwcześnie składu nawierzchni zjazdowej. Trasa zjazdowa okazała się obsiana dość często drobinkami szkieł i oczywiście jeszcze innych śmieci i dodatków. Skąd one w ogóle tam biorą, czasami nie starcza mi mojej wyobraźni. Ktoś musiał przez lata wkładać skrupulatne starania, aby tak zasiać drobinkami szkła szlak służący ewidentnie do zjazdów i podjazdów.

A może to z tych JEEPÓW tak się sypie i kruszy kruszywo? 🙂

Gdzie był podręczny serwis rowerowy?

Został w domu! Dziwnym zbiegiem okoliczności, pytanie, czemu nie bierzesz zestawu naprawczego, dodatkowej dętki i łyżki do ściągania opony dźwięczało mi w głowie przed wyjściem. Ale ten ogrom logistyki, dodatkowe sprawunki. Kamera, akcesoria, organizacja samochodu dostawczego, który dowiezie nas na trasę sprawiło że najważniejsze jak się okazuję zeszło na dalszy plan. Dlaczego? Bo setki razy jako się udawało… 🙂

Podsumowując spostrzeżenia wyprawy rowerowej.

W każdym miejscu należałoby przestrzegać zasad czystości z zakresu podstawowy. Drugim wariantem, obowiązkiem i możliwością zachowania się w terenie podczas wyprawy rowerowej to przeanalizowanie jej struktury nawierzchni i uwarunkowania. Myślę że tą drugą opcję jako sprawdzenie wszystkich ciekawych odcinków na trasie i szlaku rowerowym możemy właśnie racjonalnie dokonać podczas jakiegokolwiek przejazdu. A że podczas jazdy na rowerze wychodzą ciekawe i atrakcyjne sytuacje na bieżąco nie zawsze możemy dotrwać do końca eksplorowania szlaku rowerowego. 🙂

Trzecim dogodnym wyjściem jest jazda z kimś, kto owe “ugruntowanie” i zapoznanie z pętlą XC bądź jakimś dowolnym szlakiem rowerowym ma już za sobą i może nam nakreślić w którym miejscu możemy napotkać problematyczne warunki.

Koniec, końców…

Ja bawiłem się przednio, szkoda, że tak krótko. Ale spokojnie zrealizowaliśmy kilka dodatkowych ujęć, nie tych dokładnie jakie zakładaliśmy. Zawsze coś! Był w końcu w pobliżu jeszcze drugi rower górski stylu HARDTAIL. Który skrupulatnie buduję swoją postawę i jest z nami często. W porównaniu rowerowym, które jest dostępne na moim blogu, możecie trochę więcej o tym przeczytać tutaj.

Na dodatek, na koniec!

W niedalekiej przyszłości rozpocznę lub rozpoczniemy dodawać filmy i wycinki z naszych mini wypraw rowerowych. Naszych zmagań i improwizacji na zjazdach. Z pietyzmem zbieram materiał nagraniowy, uczę się go dodawać i skrzętnie przygotowuję do tego sprzęt, aby uploud filmów był przyjemny i produktywny. I żebyście Wy mogli cieszyć się odpowiednimi nagraniami z amatorskiego kolarstwa górskiego w moim wykonaniu. Wszystko dostępne będzie na moim kanale YouTube tutaj.

Rozwiązanie, moje podejście

Z początku chciałem nową gumę, ale z ciekawości… Pojeżdżę na rozciętej. Koncepcyjnie podkleję ją warstwą starej dętki, dętkę też pokleję łatą i zobaczymy ile to wszystko wytrzyma. A może będzie jeszcze lepsze niż nowe? Sądzę że zabawa z gumą to tylko ciekawska fanaberia. Z czasem będzie się rozchodziła i puści, zaś dętka powinna trochę jeszcze potrzymać, a w razie co już czeka nowa Schwalbe. Jestem totalnym wyznawcą i zwolennikiem Continentala, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma…

Jakie są Wasze doświadczenia z “kapciem i flakiem”…?

Jestem totalnie i niezmiernie ciekawy Waszych doświadczeń i rozwiązań związanych z przebitą oponą. Gotowy jestem przyjąć naukę dla dobra sprawy. Ja zaś osobiście przekaże Wam ile zdołałem przejechać na swojej “koncepcji” naprawczej. Nową oponę już zamawiam, a tak na wszelki. Zaś ciekawość i odwaga stoi u mnie na pierwszy miejscu!

Nowe gumowe wdzianko to – maxiix minion dhr II exo TR tyle że to twarda zjazdówka, słabo nadająca się do szybkich przejazdów XC. Druga opcja to MAXXIS IKON 29×2.20.

Przydatne linki

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe