fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Akcesoria rowerowe Ciekawe trasy rowerowe Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! Koncepcja rower - trening MTB Nowe wyzwania i treningi Rower sport Trasy rowerowe w Polsce

Jakie ciśnienie w oponach rowerowych? – Przy transporcie roweru w upalnie dni – żadne, null, zero!

Czas czytania: 3 minuty
Skąd wnioski, dlaczego tak?

Łatwiej byłoby mieć cały czas rower wyregulowany do naszych potrzeb. Nic nie zmieniając, ani nie przestawiając. Wszyscy to doskonale znamy, jeśli coś dobrze działa… To poco to zmieniać lub naprawiać? Jednak jeśli dysponujemy chęcią wyjazdu, dodatkowo posiadamy w zanadrzu mało pakowany środek transportu… To wypada nam jedyna opcja, rozkładamy rower jak się da! Tak jest u mnie i tak było w tym przypadku. Po wielu transportach mojej maszyny, porozkładanej na “atomy” lub jak transformers nadszedł kolejny faktor doświadczenia.

Nowa kompetencja – czyli przebita dętka podczas transportu samochodem.

Ułożę teraz piękne zdanie: transport z miejsca na miejsce na miejscu to pryszcz dla roweru i jego ogumienia. Jednak wyzwanie przychodzi z chwilą, kiedy kilometrów do pokonania jest znacznie więcej. Wyobraźmy sobie samochód osobowy, sedan oraz kilkuset kilometrową trasę w Polskę! W upalny poranek lub dzień daje to efekt sauny samochodowej. Ja zwyczajnie wyruszam bardzo wcześnie, jednak i tak samochód pod koniec podróży nosił w sobie nad wyraz ciepłą atmosferę. Było gorąco i flak powstał, po dotarciu na miejsce okazało się że rower nie pojeździ bez prawdopodobnie nowej dętki… Której oczywiście nie było, bo przy optymalizacji rzeczy do wzięcia to wykluczyłem, będę w końcu jeździł na BIKEPARKUA przecież trasy na miejscu są bardziej downhill niż XC, a i tubeless u mnie nie jest zrobiony… Więc czemu nie wziąłem? Chęć odciążenia umysłu choćby jedną rzeczą zwyciężyła. Kalkulowałem że na miejscu znajdę potrzebną mi i nie wziętą z premedytacją dętkę w razie co… 🙂

Cel trasy i rozwiązanie oraz wskazówka dla wszystkich.

Celem był BIKEPARK #KASINA. Wspaniałe miejsce dla rowerzystów, które nieustannie się rozwija. To pozostawię na inną okazję. Niedługo również wrzucimy film z tej wyprawy oraz jazdy – tytułem zapowiedzi. Jaka jest wskazówka oraz przyczyna?

Przyczyna to za duża temperatura otoczenia, duże ciepło powoduję że guma mocno pracuje jak i użyte kleje. Dętka rozwarstwiła się przy wentylu i pomału, ale sukcesywnie przepuszczała ciśnienie. Dlatego nie było na miejscu kalkulacji i zabawy w naprawianie. Od razu na miejscu, z miejsca wymieniliśmy ją na nową, taką, która nie zetknęła się z dużym ciepłem. Dla bezpieczeństwa zwyczajnie.

Wskazówka to unikanie transportu roweru w takich warunkach lub należyte jego schłodzenie. Może klimatyzacja, której ja osobiście nie używam bądź wyjazd wczesną porą. Dodatkowym wyjściem jest również i oczywiście… Upuszczenie z opon powietrza, aby ciśnienie wewnątrz dętki nie rozpierało jej tak usilnie w parze z gorącem.

Ot i całe rozwiązanie! – Dziel się doświadczeniem!

Sprzęt jaki nam towarzyszył.
Ciekawe i podobne artykuły dla Ciebie skoro tu jesteś. 🙂

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe