fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Trening STUNT WHEELIE, jazda na tylnym kole, tricki rowerowe, przemyslenianieznanegosportowca, sportowyinternetowy, blog
Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! przemyślenia Rower sport State flow Testy i recenzje

Jak nauczyć się WHEELIE? Czyli jazda na rowerze na jednym w dodatku tylnym kole krok po kroku. Kilka cennych rad. Rozdział 2.

Czas czytania: 3 minuty

Skondensuje zebrane przez siebie informacje i spróbuje skrócić drugą część, abyście sprawnie mogli przez to przebrnąć i ruszyć na faktyczny, realny trening WHEELIE.

Do rzeczy podejście drugie!
  • Chyba cała tajemnica tkwi w odpowiednim balansowaniu i siedzeniu na siodle, praca miednicą to chyba opoka rozwinięcia dobrego poziomu WHEELIE. O tym już zostało wspomniane, zatem pilnujcie tej informacji jak oka w głowie. 🙂
  • Ciśnienie w oponach… To świetny temat. Raczej szedł bym w niższą wartość niż to ładujemy na co dzień, zwiększamy dzięki temu tarcie, a co za tym idzie nieco kontrole nad rowerem. Oczywiście wszystko w umiarze, dlatego dostosujcie to do własnych potrzeb i parametrów, głównie związanych ze swoja wagą.
  • Flak” nie jest dobrym pomysłem – zdecydowanie będzie bujać, bo będzie dużo wolnej przestrzeni w oponie do wolnej pracy i swobodnego “przelewania” się powietrza. 🙂
  • Agresywny rower XC, w moim przekonaniu będzie trudniejszy w opanowaniu, zapewne na jego sportową geometrie i niski środek ciężkości oraz nieco większą długość. Ale też podołacie, może zajmie to dłużej, a może wręcz przeciwnie? Podrzućcie info w komentarzach.
Delikatnie szerszy kontekst to kwestie:

Ważny aspekt informacyjny balans w płaszczyznach/zakresach przód tył i lewo, prawo. Będzie to mogło sprawiać początkowy problem, dysonans dla naszego umysłu, ale damy radę po pewnym czasie wejść w “rutynę” i opanować tę 4 funkcję jako umiejętność podświadomą, coś na pozór jazdy samochodem i jednoczesnego zmieniania biegów z wciskaniem pedałów i sterowaniem kierownicą. To wyuczone algorytmy już na poziomie podświadomej kompetencji, których ie musimy świadomie i realnie kontrolować i na nich wyłącznie się skupiać. Ale na to potrzeba jak wiecie trochę czasu.

Cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz UMIAR! 🙂 – nie przemęczajcie niepotrzebnie swoich mięśni i organizmu. Wszystko w dogmatach STATE FLOW.

Odpowiedni moment na wolny dzień lub dwa, a nawet trzy sprawi wyłącznie nam korzyści. To co mamy zapomnieć, zapomnimy, to co ukształtujemy przez ten czas to nasze. Umysł z pewnością nie pozwoli nam zapomnieć upragnionego celu jakim jest WHEELIE. Więc dobierze odpowiednie doznania, doda i wpisze w stałe algorytmy, a potem…? Potem tylko szkolenie precyzji i rozwijanie rozpisanych równań i liczb w głowie. 🙂

Jazda na tylnym kole po nocy i w nocy, aby po lepsze umiejętności, przemyslenianieznanegoczlowieka, sportowyinternetowy
W trakcie nocy i po nocy. Trening trwał w najlepsze! Czas przyszedł zjechać na boczny tor, na chwilę, na odpoczynek

Liczmy zatem na siebie! 🙂

***Rzecz wstępu jako umiejętność naczelna:

Można podszkolić element wyrzucania koła przed siebie jak najwyżej i nauczyć się przy tym zeskakiwać z siodełka. To co wspominałem w poprzednim wpisie. Właśnie to upewni nas/Was w przekonaniu że jesteśmy/jesteście z tym bezpieczni. Rozwinie pewną umiejętność reagowania na takie nagłe zdarzenie na które właśnie wystarczy zareagować odpowiednim zejściem z roweru przez siodełko. Takie sytuacje będą się zdarzały, więc warto to przećwiczyć zawczasu i na początku naszej przygody z WHEELIE! 🙂


Potrzebne/Poprzednie Artykuły:
Krótkie porównanie i odczucia przy WHEELIE na dwóch innych rowerowych geometriach:
Kwestia przeciążeń i potrzebnej regeneracji i odpoczynku:

 

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe