fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

darmowy_zwrot_zamówien_sklepów_internetowych_prawo_konsumenckie_zwroty_blog_przemyslenianieznanegosportowca_biznes_e-commerce_e-biznes_handel_w_internecie
biznes Co mi w duszy gra? dystrybutorstwo Dziel się doświadczeniem! Nowoczesne miejsce pracy

Czy darmowy zwrot to już niezmienny standard e-sprzedaży? A może to finansowy gwóźdź dla mniejszych e-przedsiębiorców? Kto zarabia, a kto traci?

Czas czytania: 7 minuty
Trafiony zatopiony. Klient kupił klient zwrócił.

Kupujemy coraz więcej towarów za pośrednictwem internetu. Sklepy internetowe stają się modne coraz bardziej i stanowią dla nas łatwe życie. Dla nas klientów, którzy lubią wygodne zakupy darmowy zwrot to gratka. Jesteśmy pochłonięci wieloma sprawami i czasem kupimy coś nieopacznie. To nasz atut, który kompensuje nasze wyraźnie “podekscytowane emocje” rzeczą, która okazuje się niepotrzebna. W tym momencie darmowy zwrot jest dla nas ulgą, ulgą nie tylko mentalną… Ale również powrotem do rzeczywistości i do płynności finansowej. Bo jednak okazać się może że nasze dziecko nie ma ciepłego posiłku w domu bo mama lub taka lubi nowy “potrzebny” gadżet do domu…

Transport stanowi podstawę dzisiejszej szerokiej dostęponosci produktów na rynku e-biznesu i tradycyjnego handlu. Tak jest dziś i było wtedy...

Wszystko w porządku, ale jeśli rozpoczęliśmy inwazje wygodnictwa?

Co w momencie gdy podobną politykę stosujemy w gestii małych e-biznesów, które to ślepo i bez namysłu chcą dorównać “wielkim” i stosują podobne lub tożsame praktyki handlowe? Co w sytuacji jeśli role się odwracają i mały przedsiębiorca (e-sklep) zamówił pod klienta duże i drogie zamówienie, które to wcześniej klient bez namysłu złożył w takim sklepie internetowym? W takiej sytuacji scenariusz przychodzi nam do głowy tylko jeden… Klient odda produkt bo takie ma prawo, a przedsiębiorca zostanie ze zwrotem – drogim produktem i… Kosztowną logistyką providerską żeby dostarczyć oczywiście w opcji “darmowa dostawa” produkt klientowi, który kupował z myślą… A w sumie mogę oddać do 14 dni.?

W analogicznej sytuacji pozostaje teraz przedsiębiorca, który wywiązać się chciał ze złożonej przez siebie oferty i zamówił towar pod klienta. Teraz to sprzedawca nie posiada środków być może na ciepły posiłek dla dziecka. I tu dotyka nas wszystkich paradoks handlu w internecie. Wiele sklepów nieuczciwie handluje ofertą, której nie posiada i wydłuża logistykę i realizacje zamówień – co wymiernie wpływa na morale klientów i ich niskie oceny obsługi klienta w takim sklepie… Jak i również stoją tam uczciwi e-sprzedawcy, którzy rozkręcają swój biznes i nie zawsze mogą “zatowarować” się w całą gamę produktów. Nie dla wygody, tylko spowodowane jest to początkowo rozbudowaną ofertą, gdyż badają uczciwie na czym mogą zarobić sprzedając cyklicznie dany produkt.

Każdy prosi się o lanie! – Kto pierwszy ten lepszy, czyż nie tak??

Dochodzimy do punkt wyjścia bez wyjścia. Do wkurzenia obu zwaśnionych stron… Jedni chcą uczciwie oferować towary i zasłynąć z jakości obsługi klienta, drudzy zaś znudzeni przeciąganiem struny i realizacji zamówień… Zamawiają nawet kilka identycznych zamówień w wielu sklepach jednocześnie!Kto pierwszy ten lepszy? Chyba jednak nie tędy droga, pragmatyczne to, ale zgubne… Bo dla dania “nauczki” nieuczciwemu sprzedawcy, który w mniemaniu klienta powinien posiadać towar już na teraz i najlepiej dostarczyć go na wczoraj.. 🙂  W wielu segmentach branżowych, ogromna ilość sklepów na początku swojej przygody właśnie tak realizowała złożone zamówienia. Czekała na napływający “order” i dopiero wtedy sama domawiała odpowiednią ilość produktów u producenta. Nie ma co ukrywać że ten rodzaj e-biznesu czy tradycyjnej sprzedaży jest najbardziej bezpieczny. Pozwala przedsiębiorcy zachować płynność finansową szczególnie na początku przygody ze sprzedażą. W tej bitwie jednych i drugich – cierpią tylko mniej asertywni i niezaradni – a w dodatku i klienci i sprzedawcy.

Tajemnica Poliszynela – realizacja zamówień dziś. ???

Większość posiada wiedzę na temat tego że duże i ogromne sklepy nie mogą pozwolić sobie na magazynowanie najdrobniejszych rzeczy. Podnajmują magazyny lub działają na zasadzie wysyłki od producenta. Nie jest to logistycznie łatwe do zorganizowania i zapewnienia pełnej gamy produktów o kolorach i wariantach wagowych nie wspominając. To dobre rozwiązanie, gdyż skraca wysyłkę, niekiedy ją również wydłużając. Wszystko w Polsce rozwija się na korzyść lecz bardzo powoli. Myślę że główną miarą powolności i jej wynikiem jest powściągliwość i badanie rynku i zachowań klientów. Nikt nie chce przecież pozostać z towarem, który straci datę przydatności do spożycia. A sami wiecie że pół roku płynie niewątpliwie szybko, niektórzy z nas nawet nie zauważają upływu lat…

W tym artykule poruszyłem kwestie zakupów, odpowiedniej obsługi klienta, e-commerce. przemyslenianieznanegosportowca, Odpowiednia obsługa klienta jest najwikeszym czynnikiem w sprzedaży, personalizacja, coustomizacja to dziś nowy obowiązkowy trend

Dojdźmy do porozumienia stron – b2c ave win/win

Jesteśmy ludźmi i jak to używam od lat – każdy z nas po godzinach pracy wciela się w rolę klienta. Nieważne czym zajmuje się na co dzień, każdego razu potrzebujemy jakiejś usługi. Na każdym kroku mamy potrzeby większe i mniejsze. Trzeba postawić kropkę nad i, uświadamiając ludziom że po drugiej stronie bariery również stoją ludzie. Jedni głodni sukcesu drudzy głody życia. Panujmy nad zrozumieniem, akceptacją oraz empatią i przemyślmy czasem mały ruch sprzedażowo-zakupowy nim pomyślimy o chęci kogoś “ukarania”.

Kto zarabia, kto wygrywa i jak to się w ogóle odbywa – win/win? ????

Raczej lose/lose, a wygrywają najwięksi. Mali biją się o uznanie, wielu pada i zostają najmądrzejsi. Dlatego czasami warto zastanowić się nad swoją rolą w tym wyścigu. Czasem warto również pomyśleć czy warto upodabniać się swoimi ofertami do dużych graczy. Ja uważam że należy “zwabić” swoich wspaniałych i najlepszych klientów swoimi indywidualnymi i unikatowymi ruchami. Ja dla przykładu dzielę się swoim doświadczeniem w nadziej że kiedyś zostanie to dobrze odebrane i poczytane. Również próbuje nieustannie nowych sposobów, aby uczciwie przekonać klientów do siebie i swoich usług jakimi zarządzam.

Transport i logistyka kiedyś i dziś stanowił trzon i podstawe kooperacji między każdym punktem handlu. Był styczną, która zrewoluzjonizowała dostępność produktową

W dziejach, podobnych historii było wiele. Rockefeller również znalazł sposób, aby pokonać konkurencję… Skupował wszystkie beczki do transportu ropy, aby ustanowić monopol. – Bo nie mógł kupić wszystkich torów w kraju. 🙂 Dlatego jak zawsze meritum sprowadza się do logistyki. Transport – słynny transport, z pewnej perspektywy można by dostrzegać że to on nazbierał najwięcej atutów w tej małej bitewce “darmowych zwrotów“. Przejął pragmatycznie rynek i teraz korzysta z krążących paczek w niezliczonych kierunkach. Nawet, gdy proponuję mikro stawki i tak stanowczo i sukcesywnie zarabia. To jest piękne jak ludzie potrafią przewidzieć oraz ujrzeć okazje biznesową.

Podsumowując – wiele perspektyw, ludzi, opinii to pogląd…

Wielu nie zgodzi się z tym poglądem, mając swoją perspektywę. – To bardzo dobrze! Każdy zbiera swoje doświadczenia i kieruje swój biznes na swój sposób. Ja uważam że e-commerce w Polsce “dynamicznie” się rozwija na rok 2019. Jestem dobrej myśli i liczę że kolejne lata będą na korzyść zarówno klientów i ich obsługi jak i przedsiębiorców. A to wszystko po to, aby w tym sprzedażowym ekosystemie było zadowolenie dla każdej ze stron. Żeby każdy mógł się rozwijać i torować swój biznes w swoim własnym rytmie i poglądzie. A to wszystko powinno zwiastować rozwijającej się kooperacji między zadowolonym klientem, a przyjaźnie nastawionym, otwartym sprzedającym.

Dodatkowe artykuły o podobnej tematyce:

 

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe