fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

poranne_bieganie_poranny_trening_na_czczo_przemyslenianieznanegosportowca_blog_sportowy_sportowyinternetowy_trening_rano_bieganie_dla_biegacza2
Bieganie Dziel się doświadczeniem! Koncepcja rower - trening MTB Nowe wyzwania i treningi Przed i po treningu Rower sport zdrowie

Cykl poranny trening na czczo podtrzymany! Wdrożyłem poranne bieganie jak zapowiadałem – efekty?

Czas czytania: 3 minuty
Obiecanki cacanki dotrzymane słowo się liczy.

Dopiąłem swego i rozpocząłem cykliczny choć nie oparty na restrykcjach trening w zakresie porannego biegania w dodatku na czczo. Trenuje od ponad dwóch lat na czczo, więc to nie jest to osiągnięcie o którym pragnę zakomunikować. Kwestią nadrzędną staję się poranne bieganie, które służyć ma poprawie mojej dyspozycji fizycznej – jednym słowem lepsza kondycja! Na rower i może jakieś amatorskie zawody XC bardzo pożądana przeze mnie. Bieganie nigdy nie było moją mocną stroną, nigdy też nie było jako sport przeze mnie uprawiane z namiętnością.

Z reguły była to tylko kwestia około treningowa. Traktowana jako zaprawa lub rozgrzewka. Nigdy nie przywiązywałem szczególnej uwagi i nacisku do w/n biegania. Podszedłem do tego w sposób racjonalny i będę z porannego biegania korzystał umiarkowanie. 🙂

Kondycja rodem z czasów nastolatka.

Jako nastolatek codziennie trenowałem, a bieganie było jedną ze stycznych związanych z treningami. Moim zawodem miała stać się piłka nożna, którą od młodocianego trenowałem z pasją i sercem. Miałem drobny talent i o mały włos go nie zdołałem wykorzystać! 🙂 Tak liczyła się kondycja, ale na szczęście na nią pracowało wiele czynników zewnętrznych. Szczególnym z nich była sposobność do częstego bycia w ruchu jako piłkarz. Treningi były w klubie i poza nim również biegało się po “orlikach” niegdysiejszych osiedlowych boiskach z kępkami trawy.

Plan na teraz, plan na trening.

W porannym bieganiu rano upatruję pomocny jakże składnik do zwiększenia swojej wydolności. Chcę doprowadzić swój organizm do poziomu w którym mogę przebywać przez dłuższy czas w podwyższonej gotowości. Zjazdy w górach z coraz to dłuższymi trasami i trudniejszymi przeszkodami wymagają od zawodnika/zjeżdżającego odpowiedniego przygotowania. Kwestia podejścia z biegu do takich wyczynów w moim mniemaniu nie ma sensu. Moje doświadczenie podpowiada w sposób oczywisty odpowiednie przygotowanie choćby dla swojego komfortu i bezpieczeństwa.

Uwierzcie da się!

Wielu ludzi nagminnie próbowało zmotywować do działania innych. Nie którzy po prostu nie chcą spróbować, ale wierzę że Wy zrobicie to z przyjemnością. Głupota jeśli ktoś mówi zrób to od razu! Po prostu zdecydujcie się na pewną zmianę i pewien krok. Zacznijcie próbować każdego dnia przebiec na czczo choć kilkaset metrów. Z każdym kolejnym tygodniem będziecie zwiększać dystans. Ja nie zamierzam biegać na długość, więc myślę że poranne “przetruchtanie” kilku kilometrów jest jak najbardziej produktywne i wskazane. Oczywiście dla ludzi z dobrym stanem zdrowia.

Ja zaczynam od 1 km i co?

I tylko tyle że nie odczuwam dyskomfortu spowodowanym nadmiernym bieganiem. Szczególnie że biegnę po osiedlowych trotuarach, które do najwygodniejszych nie należą! Nie szukam w ich “niewygoności” wymówki. Po prostu podjąłem kwestie zwiększania wytrzymałości fizycznej i działam! Poranny jogging może nam pomóc w lepszym rozpoczęciu dnia, ukrwić wszystkie narządy i zoptymalizować ich pracę.

Odczucia przed i po.

Przed jest ciężko i powolnie wprowadzić w ruch zastałe ciało. Dlatego ja znajduję sposób na to w spacerze z psem. Rozruch przed porannym rozruchem czyli bieganiem. Brzmi nieźle! Natomiast po treningu lub inaczej porannym bieganiu odczuwamy totalną lekkość i błyskotliwość umysłu. Oczywiście to efekty towarzyszące w chwili zrównoważonego wysiłku fizycznego zgodnego z Waszym organizmem. STATE FLOW!

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe