fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

bjj Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! Elitarny wpis Nowe wyzwania i treningi Poranny trening w domu przemyślenia Rolowanie sport Sporty walki zdrowie

#BJJ submission, czyli NO-Gi! Brazylisjkie jiu jitsu bez kimon jako łatwa droga do kontuzji odcinka szyjnego kręgosłupa?

Czas czytania: 5 minuty
Taaak! Od razu na początku strasznie i z grubej rury…

Jeśli mamy relatywnie “niską wagę“, a nasz partner, przyjaciel na treningach posiada większy kaliber swojej masy… Możemy mieć problem lub nieprzyjemny efekt nieustannych przeciążeń potreningowych. Zwłaszcza, gdy w grę wchodzą chwyty/przechwyty na szyi i głowy. Wtedy właśnie pozyskujemy od losu ogromną szansę na “skontuzjowanie“, nadwyrężenie odcinka szyjnego. Nie trzeba być lekarzem o specjalizacji ortopeda, aby wiedzieć o realnym zagrożeniu w zakresie naciągniętych mięśni w tym zakresie. Co więcej nieustanne, częste naciąganie i “prowadzenie za głowę” do obaleń lub nastawień swojego przeciwnika jako technika #bjj… Może prowadzić do “powyciągania” naszych cennych kręgów. To przecież każdy z nas ćwiczących ma wliczone w koszta. To normalne, dlatego właśnie #bjj SUBMISSION jest tak ciekawe, bo uczy pragmatyzmu. FILMS – Bjj techniques in a stand-up collar.

Jest na to sposób, aby przeciwdziałać przeciążeniom i wzmocnić naszą strukturę szyjną!

Oczywiście jak zawsze istnieje kontra na kontrę! Każdy z zakochany sportowców w swojej dyscyplinie to wie. Dlatego jako zawodnicy trenujący brazylijskie jiu jitsu wiemy też o tym że możemy skutecznie dbać o swój kręgosłup. A dokładnie odcinek górny, który stale będzie narażony na swego rodzaju przeciążenia. Idąc na trening submission jak wyżej oczywiście zdajemy sobie z tego sprawę, bo kochamy ten sport! Znalazłem wspaniały blog, który opisuję zakres ćwiczeń, które totalnie popieram i uznaję za podstawę jako kwestia dbania o nasz odcinek szyjny! Zajrzyj – tu.

Wszystko z umiarem i rozsądkiem!

Przecież zawsze możemy być okraszeni rozumem i wybierać swojego partnera do ćwiczeń w podobnej wadzę. Zwracanie uwagi na ten aspekt podczas treningu również jest czystym racjonalizmem. Klub i nasi koledzy są od tego, aby nam pomagać i odwrotnie. Jednocześnie dążymy do tego, aby wszyscy byli w ciągłym zdrowiu i doskonałej dyspozycji. Gotowi godnie reprezentować klub na zawodach i mistrzostwach Polski! Właśnie z tego powodu każdy trenujący powinien brać poprawkę “na wiatr” i dbać, przestrzegać permanentnie kilku zasadniczych aspektów bezpieczeństwa. Ja zawsze słyszałem od rozsądnych trenerów że klub i jego członkowie są cenni, są niczym/jak rodzina! Natomiast jeśli ktoś się chce wyżyć może zawsze wyjść na ulicę i się sprawdzić. Przecież to nie kwestia namawiania do jakichś niesfornych czynów tylko zwrócenie uwagi ku wartości jakimi winniśmy kierować się na treningu.

Dajmy sobie swobodę i bawmy się na treningu #BJJ na zdrowie…

Jedynie pozostaje pochwalić ludzi widzących i ceniących aspekty zdrowotne podczas treningu. A nade wszystko bezpieczeństwo swoich kolegów z klubu. Jesteśmy tam tworząc swoją społeczność i należy kierować się tą mantrą po wsze czasy. Jesteśmy jak drużyna, a może i  wojsko, nigdy nie wiadomo kiedy kolega uratuje nam skórę od ataku napastnika. Własnie z tej, a nie innej kwestii każdy z nas powinien czuć pełną sprawność i być w wybornej dyspozycji. W istocie tak ważne jest oszczędzać swoich teammate! 🙂 ???‍?Bo później i bezspornie będzie stał obok nas, aby stanowić dodatkowy punkt obronny. Ludzie na wielu dyscyplinach sportowych zapomnieli o roli współpracy, kooperacji, tworzenia sieci. Zamienili to pochopnie na cząstkę indywidualizacji.

Sportowcy w wielu dyscyplinach za często idą za pan brat z osobowością “czempiona”.

Człowiek, człowiekowi. Kolega z klubu za kolegą z klubu i dla kolegiWartość i rola klubowicza powinna stanowić podstawowy punkt nauczania mantr klubowych. Wprowadzenie nowego w schemat, paradygmat i zasady panujące w klubie winno stać się standardem. Dzisiaj jak dawniej, potrzebujemy stanowić część społeczności przez siebie wybranej w przeróżnych płaszczyznach. I tam właśnie potrzebny jest model rodziny. Wprowadzenie schematu więzi rodzinnej przemawia za poświęceniem i szlachetnymi cechami, które możemy w sobie wykształcić na każdym etapie swojego życia. Dyscyplina, honorowość, “pomocna dłoń“, empatia, bezinteresowność, obowiązkowość, życzliwość… Nie, nie to nie zamierzchłość i relikt kulturalny. To normy i podstawy savoir vivre klubowego fightera, jak i zarówno każdego z nas!

Jesteśmy jak te roboty, maszyny bez uczuć i empatii zagonieni w kozi róg?

Nieprawda! To zalew informacyjny przysłania nam rzeczywistość i odczucia. Emocję stają się mniej “żywe” bo nadpisane zostają milionem danych w ciągu doby. Zawróćmy kierunek i otwórzmy się na rolę pomagania i odczuwania nawet podczas treningu. Wielu z moich kolegów na treningu przesiaduję z telefonem w ręku. Sam doskonale to rozumiem, bo również miewam z tym problem dzierżąc go w dłoni i doprecyzowując szybko sprawy firmowe. Które bądź, co bądź nastręczają moją głowę podczas wspaniałego treningu brazylijskiego jiu jitsu. #BJJ – jest niczym najlepsza partia szachów, pod warunkiem że nią się stanie. Mamy przed sobą wachlarz niekończących się możliwości. Pozostaje nam bawić się tym i zacząć to wykorzystywać. Wielu zawodników, bardzo mocno spina się na powaleniu swojego teammate i trzymaniu go w tej pozycji bezkresu lub do końca 6 minutowej rundy!

Poezją dla moich oczu jest obserwowanie na wyższe pasy…

Ich zabawa w #BJJ, szczególnie czarne mają tę domenę. Tam zauważa się bezsprzeczny spokój i zabawę. Panowanie nad sytuacją i emocjami bazując na niewyobrażalnym empiryzmie walki. Ja osobiście dążę wyłącznie do zabawy w trakcie treningu, aby wykorzystać skrzętnie i do bólu przedstawione techniki na treningu. Kwestia siłowania się z treningu na trening i w 7/8 walki trwanie w impasie nie jest moim zainteresowaniem. Uważam bezapelacyjnie że rozwinie w nas duży zakres siły i zmęczenia. A brazylijskiego jiu jitsu jest czymś więcej niż walką. To artyzm i czar ruchowy i sposobów oraz rozwiązań na wyjście z opresji czy to impasu.

Podsumowanie zwrotem akcji TROFEUM!

Trofeum braylijskiego jiu jitsu jest jedno – TEAMPLAY > TEAMMATE! Szanujmy swoich kolegów z drużyny, gdyż oni odwzajemnią się tym samym. Rozwijajmy swoje możliwości i techniki podczas treningów i nie trwajmy w impasie. Bawmy się tą dyscypliną sportową, niech sprawia nam nieopisaną satysfakcje i przyjemność – niech stanie się #PASJĄ! Poniżej zamieszam sposoby na rozwiązywanie swoich kontuzji za pomocą #ROLLERA i innych wpisów, które dotyczą tematyki #BJJ.

Pomocne odlinki i ciekawe wpisy poniżej:

Ćwiczenia na kręgosłup – szyja!

RUSHGUARDY na sportowyinternetowy.pl

RUSHGUARDY na CENEO.

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe