fbpx

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Blog pisany z pasji do sportu i biznesu.

Automasaż pleców, jak zrobić to skutecznie? Różne partie i koncepcje na rolowanie całego ciała. Trening poranny na czczo
automasaż Co mi w duszy gra? Dziel się doświadczeniem! Koncepcja rower - trening MTB mobility Poranny trening w domu Przed i po treningu Rolowanie Rower sport State flow

A po przyjemnie wycieńczającej wyprawie rowerowej czas na automasaż czyli rolowanie pleców i nóg!

Czas czytania: 4 minuty
Wstępnie do konkretów…

Przejażdżka rowerowa, dla jednych długa dla innych krótka. Dystans nie ma znaczenia, gdyż jest pojęciem relatywnym. Ważniejszym aspektem w tej chwili staje się treść opisująca reakcje naszego organizmu na wysiłek fizyczny. Wyruszając na trening fajnie jest mieć świadomość że nie kończy się on z ostatnim gwizdkiem. 🙂 Bardzo ważne jest to co robimy ze swoim ciałem po czasie treningowym. W czasie wolnym i w momencie bezpośrednio po wysiłku fizycznym. Ja osobiście od lat już przeszło 10 staram się zakończyć trening choćby krótkim automasażem z rollerem.

Jak i co dokładnie i w skrócie…

Każdy wysiłek fizyczny podlega swoim konsekwencjom związanym z eksploatacjom naszych mięśni. Spokojnie to tak strasznie brzmi na początku, a istnieje od zarania dziejów. Dzisiaj po prostu mamy świadomość jak przyśpieszyć/pomóc w regeneracji naszego ciała i “sfatygowanych” wysiłkiem mięśni. A jest to totalnie przyjemne! Przyjemnym jest czuć odbyty trening na swoich “kościach i mięśniach” jak i arcymiłym będzie odczuć wartości jakie płyną z rolowania całego ciała i naszych powięzi po ciężkim treningu.

Ciężki trening… Każdy ma swój trening, swoje tempo, swoje obciążenie. I róbmy to w zasadach mojego ulubionego pojęcia STATE FLOW! Mój ciężki trening wczoraj to kilkadziesiąt kilometrów na rowerze jako weekendowa wyprawa rozruchowa i przygotowawcza… Przygotowuję mnie do zbudowania wytrzymałości na zjazdy górskie, nie do końca downhillowe.

Poczułem zmęczenie mięśni, a więc działam…

Nareszcie do meritum stary… Tak jak wspomniałem staram się utrzymywać automasaż bardzo blisko swojego każdego treningu. Roluje górne i dolne partie praktycznie zawsze bezpośrednio po treningu. Wyprawa rowerowa na tyle była intensywna że nie obyły się i tym razem bez rollera. Mięśnie zmęczone jazdą ewidentnie dawały znaki ku zakwasom w dniu kolejnym… Jednak dzisiaj pisząc ten tekst odczuwam delikatny dyskomfort w rejonach troczków bocznych kolan i to właściwie tyle. Nie lubię posługiwać się skomplikowanymi i oficjalnymi terminami terminologii… Ale uwielbiam masło maślane.

Poranny trening w domu zacznij od automasażu, rolowania całego ciała. Rolowanie kregosłupa i pleców to pomoże Ci w utrzymaniu poprawnej postawy
Chwytajmy się pomocnej alternatywy!

No cóż dnia poprzedniego poszedł pod lupę mięsień czworogłowy i dwugłowy – to podstawa! Wszystkie zakresy mięśni obręczy kończyny dolnej, Mięsień biodrowo-lędźwiowy, Mięsień pośladkowy itdNajważniejszym założeniem jest po prostu kwestia masażu każdej części nóg. Już niebawem otwieram oficjalny kanał YouTube, gdzie z pewnością wskaże warte uwagi rejony do automasażu nóg i pleców czyli słynne i oficjalnie mięśnie obręczy kończyny górnej po intensywnych treningach. Wskazany jest zabezpieczający support naszych mięśni w odpowiednim czasie po treningu.

Reakcja zawczasu!

Inicjacja delikatnego masażu naszych mięśni po burzliwym treningu to w dzisiejszych czasach totalne minimum. Polecam, ale nie namawiam każdego do spróbowania regularnych sesji rolowania swojego ciała. Sami przekonajcie się do efektów jakie przyniesie owe wdrożenie rollera bądź LACROSSE do waszych treningów, a właściwie wsparcia po treningowego. To jak obsługa posprzedażowa – jest bezcenna jak odpowiednio wykonany automasaż rollerem.

Efekt drugiego dnia czyli dzisiaj…

W dniu dzisiejszym, po skutecznym rozmasowaniu mięśni bezpośrednio po wyprawie efekt skali rozrostu mikrourazów, zakwasów i naciągnięć zminimalizowany. Uważam że praktycznie niewyczuwalny i to wynik doskonały! Ponieważ dzisiaj właśnie wypadał mój pierwszy trening kolarstwa górskiego MTB! Na który chciałem przedstawiać choćby część swojej optymalnej dyspozycji. Więcej relacji w innym wpisie, który gorąco polecam!

Podsumowanie rolowania do kolacji.

Kończąc wątek, efekt rolowania wyszedł mi na dobre, gdyż w dniu następnym osiągnięty efekt zapewnił mi możliwość uczestniczenia w w/w treningu kolarstwa górskiego o którym marzyłem od dawna! Pamiętajcie że rozsądne rolowanie całego ciała pozwala nam na odpowiednie zoptymalizowanie ruchowości naszych mięśni i stawów. Całe spektrum mobility jest zawarte w odpowiednim rolowaniu wałkiem do masażu naszych powięzi.

Ciekawe artykuły podobnej tematyki poniżej:
  1. Poranny trening w domu na czczo jako automasaż? – Brzmi koniecznie! Zmiana rollera masującego na ostry “kaliber”. Czas czytania: 4 minuty
  2. Słynne, modne, magiczne rolowanie mięśni. Jednym słowem automasaż na całego! Najszybsza regeneracja EVER! Po treningu CHANBAR’y. Rolowanie pleców to coś dla Ciebie! Czas czytania: 4 minuty
  3. FLOW STATE – to istnieje! Trenuj mniej, a wydajniej – inteligenty sposób? Czas czytania: 3 minuty
  4. Jak rozpocząć przygodę z kolarstwem górskim? Rower to pasja i stan umysłu #3 – Pierwszy trening, a dokładnie wstępniak i zapoznanie!

Oceń mój artykuł.

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena / 5. Ilość głosów:

Dzięki! Śledź nas też na Facebooku 🙂

Przykro nam, że ten wpis nie był dla Ciebie przydatny!

Pozwól nam ulepszyć ten post!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blogi Sportowe